Müşteri Hakları
1) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.
2) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.
3) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.
4) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.
5) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.
KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR ?
Alışverişlerinizde satın aldığınız ürünlerde belirili sürelerde bekleme haklarına sahipsiniz. Alınan ürünlerde hiçbir ayıplı ürün olmamalıdır. Ürün kutusunda , ambalajında, reklamlar da belirtilen veyahut vaat edilen özellikle sahip olmalıdır.
Bir malı satın aldıktan sonra ayıplı ürün olduğunu fark ederseniz Aldığınız ürünü 15 gün içerisinde şu seçenekleri tercih edebilirsiniz.
_ Ayıplı malın iade edilmesini.
_ Ödediğiniz tutarın iade edilmesini
_ Size zorluk çıkaran yetkiliyi veya satıcıyı hakem heyetine giderek sorunu çözebileceğinizi söylemeniz bile yeterlidir.
Haklar Yerine getirilmezse mal sahiplerinin yapması gerekenler
İstenilenlerin yerine getirilmesi için "Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri" ne gidebilir. Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde bulunmaktadır. Sadece malın fatura, fiş ve dilekçeyle bu kurumlara baş vurabilir. Hiçbir masraf alınmaz. Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir. Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir.